NÁŠ PRÍBEH
Volám sa Peter Socha a som zakladateľom značky ROCKFIT. Už od strednej školy sa venujem aktívne cvičeniu v posilňovni. Po ukončení vysokej školy ma životné okolnosti priviedli k súťaženiu v kulturistike. Súťažná kulturistika si okrem disciplíny a odhodlania vyžaduje aj striktný režim (strava + tréning + regenerácia). Tak ako každý športovec aj ja som hľadal možnosti sponzoringu, keďže tento šport nie je najlacnejší.
V lete 2022 som oslovil Slovenského výrobcu pufovaných chlebíkov, spoločnosť CELPO a.s., či by ma vedeli sponzorovať. Nakoniec zo sponzoringu to vústilo do vzájomnej spolupráce. Konateľ spoločnosti Jozef Murín mi vnukol myšlienku založiť si vlastnú značku výživových doplnkov na báze šošovicovej múky. Nejedná sa však o obyčajnú šošovicovú múku. Šošovicové chlebíky, ktoré nie je možné zabaliť (buď sa pri výrobe polámu alebo deformujú), sa zomelú a vznikne z toho "šošovicová múka". Jožko zistil, že tieto pomleté šošovicové chlebíky majú veľmi dobre instantné vlastnosti a dali by sa použiť na výrobu zdravého plnohodnotného jedla. Samotná šošovicová múka z pomletých chlebíkov má však svoju špecifickú chuť typickú po strukovinách. Usilovne sme preto pracovali na receptúre sladkých instantných šošovicových kaší. Pridali sme do nich srvátkových proteín, aby sme vylepšili nutričné skóre a aminokyselinový profil. Tak vznikli prvé produkty ROCKFIT. Jednalo sa o malé 60 g jednorazové balenia kaší, ktoré by boli vhodné aj na cesty.
Našou víziou bolo priniesť na trh zdravé, chutné a nutrične plnohodnotné jedlo bez zbytočných prídavných látok (ako sú napr. konzervačné látky alebo umelé farbivá), ktoré by spĺňalo požiadavky aj toho najnáročnejšieho zákazníka. Naše produkty sú vhodné nielen pre športovcov a fyzicky aktívnych ľudí, ale aj pre seniorov, uponáhľaných manažérov, mamičky, či študentov na internáte, ktorí hľadajú rýchlu a jednoduchú prípravu jedla.
Názov ROCKFIT vznikol spojením dvoch slov: „rock“ a „fit“. Meno Peter (zakladateľ značky) znamená v gréckom slova význame „pevný ako skala“ (v anglickej verzii je skala = "rock", aby to bolo ľahko rozpoznateľné aj v zahraničí). Fit je skratka pre fitnes zdravý životný štýl.
Jednorazové balenia som umiestnil vo vybraných fitness centrách po západnom Slovensku, avšak chcel som, aby kaše boli dostupné aj širokej verejnosti mimo týchto fitnes centier. Preto som v roku 2023 požiadal o spoluprácu svojho kamaráta a obchodného partnera Tomáša z Neo Nutrition. Ten začal baliť kaše do veľkých 600 g balení a umiestnil ich na svojom eshope.
Medzitým sme s Jožkom zo spoločnosti CELPO a.s. pracovali na vývoji ďalších produktov. Tentokrát sladké kaše sme sa rozhodli doplniť o instantné šošovicové nátierky v slanej verzii. Je to niečo, čo na trhu chýba. Vývoj receptúr preto nebol ľahký a trval takmer celý rok. V roku 2024 sme predstavili novinku: proteínové šošovicové nátierky "ROCKFIT spread whey protein" v dvoch príchutiach – cheddar & jalapeno a cesnak & bylinky. Nie sú to len nátierky. Je to multifunkčné jedlo, ktoré sa dá využiť na prípravu jedál či už v studenej alebo v teplej kuchyni (viac v sekcii Recepty).
Rok 2025 prináša ďalšie zmeny pre značku ROCKFIT a jednou z nich je aj spustenie vlastného eshopu. Postupne budú na ňom pribúdať ďalšie a ďalšie produkty, ktoré budú naďalej korešpondovať s našou víziou a filozofiou a pevne veríme, že si ich obľúbite.